Hvilke steder utenfor Vestfold kan hjelpe meg med mitt alkoholproblem

Hei!
Mitt spørsmål til dere er forhåpentligvis anonymt og jeg håper veldig på å komme bort her jeg nå befinner meg, og jeg trur jeg har et lite alkoholproblem jeg skammer meg litt over. Hvilke steder kan en velge som er dekket av staten helst utenfor vestfold, men jeg kan ikke noe omdette men jeg føler jeg trenger litt hjelp vedrørende denne problemmatikken. Kan dere hjelpe?

Kvinne, 34 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Om du ønsker å få hjelp for ditt alkoholproblem, må du bestille time hos din fastlege, som kan henvise deg videre til riktig behandling. Du må henvises av kommunens sosialtjeneste, NAV sosial eller lege for å få hjelp i spesialisthelsetjenesten (som er dekket av staten). Du og legen din kan sammen finne frem til egnet behandling. Du kan se en liste over de offentlige tilbudene i din region her.
Noen kommuner har også lavterskeltilbud til mennesker med milde til moderate rusproblemer. Du kan se på nettsiden til din kommune om de har et egnet tilbud.
Det er ikke uvanlig å skamme seg over å ha et alkoholproblem. Det kan kanskje hjelpe litt å tenke at det er et veldig vanlig problem å ha, og at legen har møtt mange i din situasjon. Å ha et alkoholproblem definerer ikke deg som person eller dine kvaliteter som menneske. Men det å søke hjelp for å endre en vanskelig situasjon, krever både mot og styrke. Lykke til!