Har tatt litt for mye tabletter, har det så vondt
Jeg har tatt litt for mye tabletter, har det så vondt. Nobligan, Paralgin forte og Sobril. Har og oxycontin. Og litt alkohol

Kvinne, 59 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Leit å høre at du har det så vondt! Vi er dessverre ingen akutt-tjeneste, så ved behov for øyeblikkelig helsehjelp vil vi anbefale å ringe AMK på 113, legevakta – eller Giftinformasjonen på 22 59 13 00 ved spørsmål om overdose og forgiftning.
Hvis du har lyst til å prate med noen om at du har det vondt, er Mental Helse døgnåpent på telefon 116 123.
Generelt kan vi si at det er farlig å blande slike dempende stoffer som du nevner, da det kan føre til bevisstløshet, og i verste fall være dødelig.