Fikk ikke effekt av Oxycodone

Hei.
Bruker 100 mg Oxynorm. Har prøvd Oxycondone  men fikk ikke noe effekt. . Dette skal jo være et likeverdig preparat så jeg synes det er rart.

Mann, 54 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det synes vi også høres rart ut. Oxynorm og Oxycodone har samme virkestoff og er begge korttidsvirkende. Vi kan derfor ikke se noen grunn til at du skulle ha virkning av det ene og ikke det andre. Vi vil anbefale deg å ta dette opp med legen din eller et apotek for å høre om de har noen forklaring på dette.
Dersom det kan ha vært OxyContin så er det en depottablett som virker litt annerledes. Du kan lese mer om dette i Felleskatalogen.