Er det farlig å spise Paracet hver dag?

Hei, jeg lurer på om det er farlig å spise en Paracet hver dag?
Jeg lurer også på hvor mange paracet tabletter man kan man spise før det blir farlig for kroppen?
Kan man med et uhell forårsake overdose ved bruk av Paracet?
Har det samme virkning som weed?

Kvinne, 17 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
I pakningsvedlegget til Paracet står det at det skal brukes til korttidsbehandling. Skal du bruke det over tid bør du derfor konferere med lege. Hvor mange tabletter du kan spise før det blir farlig for kroppen er individuelt, og det skal ikke brukes mer enn det som er anbefalt på pakningsvedlegget. Skal dosen økes ut over det skal det skje i samråd med lege.
Hasj, cannabis og marihuana har ulik virkning enn det Paracet har fordi det er så ulike virkestoffer. Du kan lese mer om virkning og bivirkning av hasj, cannabis og marihuana på vår hjemmeside.