Overdose Ibux

Jeg har tatt 7 ibuks tabletter fra kl 04.00 på morningen til kl 11.30 . Jeg har vondt over hele kroppen nå og kvalm. Er det alvorlig?

Kvinne, 21 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen er ikke en akutt tjeneste, og vi kan ikke bistå i akutte situasjoner. Ved behov for akutt helsehjelp, ring legevakt eller AMK 113. For spørsmål om overdose og forgiftning, ring Giftinformasjonen 22 59 13 00.
På generelt grunnlag, fraråder vi å ta mer tabletter enn det som anbefales. Overdose Ibux kan kreve sykehusinnleggelse. Du skriver ikke hvor mange mg. tablettene du har tatt er, men kvalme er en vanlig bivirkning ved for stor dose Ibux. Vi anbefaler deg å ringe Giftinformasjonen og konsultere med de.