Kombinere amfetamin og zolpidem

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hei! Jeg lurte på om det er farlig å kombinere amfetamin og zolpidem (stilnoct)?

Kvinne, 17 år fra Vestfold


RUStelefonen svarer:

Ved blandingsbruk utsetter du deg alltid for uforutsigbare virkninger, så på generelt grunnlag anbefales å kun ta ett rusmiddel om gangen.

Den sederende (beroligende) effekten av Zolpidem kan fortrenge den oppkvikkende effekten av amfetamin. Dette kan føre til at du tar mer amfetamin, noe som igjen kan utgjøre en risiko for overdosering.

Ved inntak av amfetamin kan noen oppleve uro, angst, paranoia og annet psykisk ubehag. Z-hypnotika slik som Zolpidem kan hjelpe mot slike negative bivirkninger. Det kan også hjelpe mot søvnmangel.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.