Jeg mistet min sonn i selvmord for 3 ar sisen no 29 pktober..Han ble bare 25 aarHan hadd3 jobb hus,bil og penger. Na vil ikke min sonn paa 17 sr gaavidere pa skolen..Familien min er grusomme og veldig lite hjelp somme for oss.Jeg sliter med panikkangst.Min sonn paa 17 ar har ikke fatt den hjelpen han skulle hatt fra ungdomskolen .Saa na gaar han tillrettelagt pa vidergaende 2 aret..I fjor motte han nesten lkke opp.Jeg har go kontakt med skolem alt for barna
Men jeg gar med saa klomp i magen.Har fatt panikk angst.Far valium innimellom av legen.Vet ar det er ikke er bra
Men det er dey eneste som hjelper.Jeg bruker det ikke ofte sist fikk jeg en pakke paa 25 stk.10 juli jeg blr tom i gaar.Kan legen hjelpe med nye?Jeg bruker 2 sovetabletter mogadon 5 mg pr stk?Det er ikke ofte jeg trenger valiumen naarkeg ber om aa faa saa trenger jeg det for aa komme meg gjennom dagen.Har hatt en vond barndom.zdet keg ble misbrukt av min svoger.Sosteren min har gaatt i fra hsm.Men hu et veldig dtygge me meg.Og hu et 64 aar.Jeg gar i samtalr med psykratitjenesten.Men kan legen nekte meg hjelp? Mvh (anonymisert)

Mann, 49 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Så trist å høre at du mistet sønnen din. Vi håper du får god hjelp i samtalene dine med psykiatritjenesten. Slik vi forstår det er det mye som har skjedd og skjer i livet ditt som gjør at du har det vanskelig nå.
Du forteller at du tidligere har fått Valium av legen, og opplevd god effekt av dette. Ønsker du å få utskrevet mer Valium er dette noe du må ta opp med legen din. Legen vil da gjøre en vurdering av din situasjon, og skrive ut mer dersom hen er enig i at det er en god løsning for deg. Dersom legen ikke mener mer Valium er en god løsning kan legen bestemme at hen ikke vil skrive ut mer.