Jeg har funnet ut at barnet mitt selger narkotika

Jeg har funnet ut at et av barna mine selger narkotika , han har Misbrukt opiater i 4-5 år og har vært på mange institusjoner og er på lar i behandling . Jeg er meget redd og bekymret og vil gjerne ha råd til hvordan jeg skal snakke med han om dette .

Kvinne, 58 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi vil oppfordre deg til å ta opp dine bekymringer med ham, og si noe om hvordan du opplever situasjonen. Still gjerne spørsmål istedenfor å komme med antagelser. Da er sjansen for at begge parter deltar i samtalen større. På siden vår «hvordan snakke med noen om deres rusbruk» finner du noen generelle tips til slike samtaler.
Mange pårørende opplever slike situasjoner som en stor belastning, og kan ha nytte av å få oppfølging selv. For råd og veiledning tilpasset deres situasjon kan du f.eks. ta kontakt med NKS Veiledningssenteret for pårørende. Du trenger ikke henvisning og tilbudet er gratis.
Du er også velkommen til å ta kontakt med oss på telefon for en mer inngående samtale.