Hvordan få kontroll på drikkingen på byen og hjemme?

Hei!
Eg opplever at det å drikke alkohol i sosiale settinger er uproblematisk. Då er det som om eg blir meir bevisst meg sjølv og eg begrenser meg automatisk for å ikkje bli for berusa. Eg bestemmer meg ofte for kor mykje eg skal drikke før eg blir med ut på «byen» ol. Det pleier å gå bra, sjølv om eg kanskje er litt svak for å bli «pressa» på antall einingar utover kvelden viss promillen blir høg nok. Eg sprekker oftare og oftare «planen» eg har satt meg og ender opp med dårlig samvit og ein kraftig hodepine dagen etter. Det største problemet slik eg ser det, oppstår dersom eg bestemmer meg for å ta eit glass vin heime aleine. Då opplever eg at det fort kan bli både 3-4-5 glass, og at eg drikk meir for rusen sin del enn for smaken. Planen er ikkje-eksisterande, eller eg bryr meg ikkje om den. Eg erkjenner at det kan være teikn på at eg kanskje har eit problematisk forhold til alkohol eller det kan utvikle seg til eit problem i framtida.
Har de tips til korleis eg kan få tilbake kontrollen både på byen og heime? Korleis kan eg unngå å havne i ein slik situasjon der eg angrer? Eg har tenkt i det siste at eg heller burde la være å drikke alkohol på ein permanent basis, fordi det virker som om eg sliter med å ha kontroll over det, og eg bekymrer meg for å etter kvart bli alkoholisert. Kan få «lyst» på alkohol iløpet av fredagen og drikker lørdag sjølv om eg ikkje eigentleg burde det. Ingen rundt meg bekymrer seg for det, og avviser det viss eg spør. Dei syns eg har generelt for mykje kontroll.
Det høyrer med at eg er generelt opptatt av god helse og trener mykje, dermed er det dumt og uansvarlig av meg å stadig havne «utpå». Men eg klarer ikkje la være viss presset fra andre blir stort nok, eller viss eg er heime og har lyst til å drikke.
Takk for svar!

Kvinne, 23 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Du lurer på om vi har noen tips til hvordan få tilbake kontrollen på byen og hjemme, når det gjelder alkohol. Det viktigste første steget, er å gjennomgå mønsteret, og se hvor det «glipper». Hva er det som gjør det så godt å drikke seg beruset? Demper det stress, kjedsomhet, vonde tanker eller annet. For mange har rusen en funksjon, selv om det nesten kan oppleves som ubevisst.
Det virker som om du allerede har tenkt en del på mønsteret ditt. Du opplever det for eksempel som vanskelig å begrense inntaket dersom du begynner å drikke vin alene hjemme. Når du har funnet litt ut av det mønsteret du ønsker ut av, er det lurt å lage en plan på hvordan du kan bryte ut av det. Det du for eksempel kan forsøke på, er å eliminere muligheten til å drikke mer enn du hadde tenkt hjemme. Enten ved å kutte det helt ut, eller for eksempel ved å begrense tilgang til vin.
Vi har en del tips til hvordan drikke mindre i denne artikkelen. Ellers kan du finne gode tips i denne artikkelen av Fanny Duckert. Hun har også skrevet en bok som heter Alkohol og livsstil: Strategier for moderasjon. Denne kan du leie på biblioteket.