Hvor mye må man drikke for å bli full av 25%?
hvor mye må man drikke for å bli full av 25%? sån hvor mange slurk eln?

Kvinne, 16 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
25 % alkohol regnes som brennevin. Det skal ganske lite brennevin til for å bli full. En alkoholenhet regnes som en drink på 5-6 cl 25 %. En drink kan gi opptil 0,5 i promille ca. Vanligvis regnes man som beruset  ved 0,5 – 1 promille, sterkt beruset ved 1,5 – 2 promille og døddrukken ved 2,5 – 3 promille.
Generelt bør du være forsiktig med alkohol, og særlig brennevin. Du blir veldig fort full av det, og promillen kan være vanskelig å kontrollere fordi det er sterkt.
Legger ved noen artikler om alkohol så du kan lese mer.