Hva betyr det når noen har tatt ADHD-medisin i ung alder?

hva betyr det når noen har tatt adhd medisin i ung alder, men har ikke adhd. Og nå rister hun, har lilla hud og store pupiller

Kvinne, 14 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – om du trenger øyeblikkelig hjelp, kontakt ambulanse 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Vi håper det gikk bra med henne, og at hun fikk den hjelpen hun trengte. Når du spør om hva det betyr når noen tar ADHD-medisin i ung alder, handler dette om at personer som ikke har ADHD, vil oppleve en rus når de tar ADHD-medisiner. Rusen kan beskrives som oppkvikkende. Du kan lese mer om dette i vår artikkel om ADHD-medisiner og smart drugs.