Behandlingssted som er konsentrert om alkohol

Hei.
Behøver hjelp med alkohol problem. Har opplevd en del livskriser, og da er det dessverre slik at om en ser frem til fredagsvinen, da er en i fare. Jeg behøver hjelp, men, jeg har ikke lenger midlene som skal til for en plass på Lundseter. Hvordan finne et behandlingssted som er konsentrert om alkohol og ikke narkotika?

Kvinne, 51 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Så fint at du griper fatt i dette. Fastlegen din kan henvise deg videre til et sted som er egnet . Ønsker du å gjøre litt undersøkelser selv, kan du ta kontakt med Rusmedisin – AFR : tlf 55970100 for å få litt mer informasjon om de ulike tilbudene i ditt område. A -senteret i Oslo tilbyr behandling spesielt knyttet til alkoholproblematikk , mer informasjon om deres tilbud og kontaktperson i Bergen finner du på nettsiden deres.
Du finner også en oversikt over behandlingssteder for alkoholproblemer på Helse Norge sine sider.