Vurderer å kjøpe 15 Xanor

hei jeg bruker stoffer for å slippe angst å legen nekter å skrive ut angst medisin. jeg bruker rivotril og xanor det er ikke sånn jeg bruker vær dag tar kanskje en gang i måneden eller mindre . men jeg vurderer å kjøpe 15 xanor 1mg eller 2mg. og ta en halv i 30 dager kan det gi akutt abstinenser?

Mann, 25 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Hvor sterke abstinenser hver enkelt opplever vil variere fra person til person. Litt forenklet kan man si at jo kortere du bruker det, og jo mindre dose du bruker jo mildere abstinenser får du.
Dersom du tar Xanor daglig i 30 dager vil du nok få abstinenser, men trolig ikke veldig alvorlige abstinenser.  Siden du bruker dette for angst vil vi imidlertid gjøre oppmerksom på at en veldig typisk abstinensreaksjon er økt angst. Det kan altså fort bli en høy pris å betale, særlig hvis det egentlig fungerer greit for deg å ta dette ca en gang i måneden.