Trygt å ruse seg på Xanor?

hei sann velger å holde alder privat. men er det trygt å ruse seg på xanor om man er deprimert å har selvmordstanker. eller vil man gjøre noe dumt. har et annet spørsmål og kan piller på brett være falske???

Mann, 2 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er alltid en risiko for bivirkninger når man bruker medisiner. Risikoen for bivirkninger øker om man bruker det i rusgivende doser. Når man er rusa tenker man også mindre på konsekvenser og blir mer risikovillig. Dette kan gjøre at man tar andre valg enn det man ville gjort om man var edru. Har du depresjon og selvmordstanker vil vi derfor råde deg til å la være, og heller søke annen hjelp om du ikke får dette allerede.
Kjøper du tabletter på det illegale markedet kan disse være falske, selv om de kommer i brett og annen innpakning.