Spørsmål og det er farlig å røyke hasj med heroin

Stilte spørsmål og det er farlig å røyke hasj med heroin i her om dagen, dere mente det ikke ville ha effekt og at det sjeldent er heroin i hasj. Jeg ble fortalt at hasjen blir tilsatt heroin (vet ikke på hvilken måte) for å få sterkere effekt fordi den ikke er bra ren. Så det har vel sterkere effekt med heroin da?

Annet, 17 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
For å svare på ditt spørsmål først: Hvis det er tilsatt heroin i hasj, vil det gi en sterkere (og annerledes) effekt. Hvor stor den effekten er, kan nok diskuteres. Men en viss effekt vil det ha, og det vil gjøre brukeren mer ruset enn om det bare var hasj. I tillegg er heroin mye farligere, mer avhengighetsskapende og gir økt risiko for overdosering.
Når det er sagt: Vi har ingen informasjon om at hasj tilsettes heroin. Det høres litt merkelig ut at noen skulle tilsette heroin i hasj, og så selge det som hasj. Da vil jo den/de som selger det tjene mye mindre penger. Heroin er mye dyrere enn hasj. Så hvorfor skulle man tilsette heroin, selge det som vanlig hasj og tjene mye mindre penger?
Så vidt vi vet, er det en myte at det tilsettes heroin i hasj.