Min venn døde av MDMA

hei. en kompis av meg døde nettopp av mdma veldig trist sak. bare lurer på om man dør av mdma dør man raskt eller får man en forferdelig død.

Mann, 14 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Så trist å høre at vennen din døde. Dersom noen tar en overdose er det ulike ting som kan skje, f.eks. hjerteinfarkt, hjerneblødning eller heteslag. I noen tilfeller, ved ekstreme doser, er det rapportert om massiv indre organsvikt. Noen havner også i farlige situasjoner og ulykker som egentlig ikke har noe med selve virkestoffet å gjøre.
Vi kan ikke vite hva som skjedde med din venn, og vi ønsker derfor ikke å spekulere i hvor smertefull hans død var. Har du spørsmål om hvordan han døde er det best å spørre noen som vet mer om dette enn oss, for eksempel en voksen som kjente ham godt.