Hvor mye kan man ta før overdose?
hei, lurte på hvor mye ca man ka ta overdose av. har tatt 4gram nesten idag og ikke sover
begynner å bli litt bekymra

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi på RUStelefonen er ikke helsepersonell. Ved bekymring for liv eller helse anbefaler vi at du kontakter AMK på telefon 113. Du kan alternativt ringe legevakt på telefon 116 117 eller Giftinformasjonen på telefon 22 59 13 00.
Du sier ikke noe om hvilket rusmiddel eller hvilke medikamenter du har tatt, så det er vanskelig for oss å si noe om hvor mye som skal til før du har tatt overdose. Hvis du ikke får til å sove, kan det likevel være en indikasjon på at du har tatt for mye, uansett hvilket stoff det er. Fire gram er også en betydelig mengde rusmidler eller medisiner, men alvorlighetsgraden i overdosen vil variere ut i fra hva det er du har tatt.
Du må gjerne sende inn et nytt spørmål eller kontakte oss på telefon eller chat for et mer konkret svar.