Hvor mye Imovane må man ta for å få alvorlige bivirkninger?

siste kontrollspørsmåk kunne gjerne blitt endret, er ikke en robot, men har sterk dyskalkuli.
jeg ønsker å få et ærlig svar på hvor msnge imovane 7,5, før det er fare for alvorlige bivirkninger, feks om det kan lede til døden. Om man er en jene på 165 cm høy og veier 52kj.
håper på svar snarest,
Vh jente 26 år

Kvinne, 26 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Takk for nyttig innspill, vi skal ta dette videre i utviklingen av vår nye hjemmeside.
Når det gjelder spørsmålet ditt, gir vi ikke den type veiledning. Hvis du lurer på dette fordi du ønsker å ta livet ditt, håper vi at du heller snakker med noen om dine tanker. Selv om det er mørkt og vanskelig nå, er det mulig å få det bedre. Du kan kontakte din fastlege, legevakt, eller snakke med noen som du stoler på. Du kan også ringe Mental helse på 116 123, eller Kirkens SOS 2240 00 40.