Hva slags dop kan dette ha vært?

Hei. Jeg hadde en veldig ekkel opplevelse natt til i går. Hadde ikke drukket nok til at jeg var full på dette tidspunktet, så jeg vet at noe ikke stemmer. Vi ankom en ny fest i 06:00 tiden, og innen klokken var 07:30 kunne jeg ikke bevege på kroppen min. Hodet var relativt klart, men eneste del av kroppen som var mulig å røre på var venstre hånd. Ellers hadde jeg null bevegelighet og måtte få en nabo til å bære meg opp til leiligheten. Har dere noen anelse om dette kan være dop og evt hva slags?

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det beste du kan gjøre om du mistenker at noen kan ha hatt noen i drinken din er å ta en urinprøve. Det er den eneste måten du kan få et sikkert svar på det. Jo raskere du tester, deg jo flere stoffer vil være mulig å påvise, vi vil derfor anbefale deg å ta kontakt med legen din så fort som mulig.
Dersom det stemmer at du har fått noe i drikken din vil vi anta at det er et sentraldempende stoff, basert på din beskrivelse. Det kan for eksempel ha vært GHB, Ketamin, eller en type benzodiasepin. Dette blir bare en spekulasjon, men du kan jo lese litt mer om disse stoffene for å se om du kjenner igjen noen andre symptomer. Du finner vår oversikt over de ulike stoffene på vår hjemmeside her.