Er det mulig å få dispensasjon?

Hei der! Jeg bruker smertestillende tramadol/paracetamol 37,5/325 3 ganger daglig! Har også 10 mg med imovane som jeg står på fast! Er det noen mulighet for å få dispensasjon for å bruke dette i forhold til å beholde mitt førerkort?
Har omfattende smerteproblematikk og søvnvansker! Føler selv ikke at det skulle være grunn til at jeg blir fratatt førerkort!
Mvh (anonymisert)

Mann, 34 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Vi kan dessverre ikke uttale oss om akkurat du har mulighet til å få dispensasjon. Det må vurderes i hvert enkelt tilfelle.
I Førerkortveilederen står følgende:
Dispensasjon fra helsekravene skal bare gis der det etter en samlet vurdering av helsetilstand og trafikksikkerhet vil være åpenbart urimelig å avslå en søknad om dispensasjon.
• Søkers behov for førerett skal ikke inngå i vurderingen.
• Søknad om dispensasjon avgjøres av Fylkesmannen på søkerens bosted. Klage på Fylkesmannens vedtak sendes Helseklage.
Her finner du selve søknadsbrevet du kan sende inn til Fylkesmannen.