Dosering av Paracet

Hei 🙂 Er det noen forskjell pĂ„ om man tar for eksempel 20 gram Paracet med en gang enn om man fordeler det utover dagen (5 gram per annenhver time)? Tusen takk for svar 😀
Kvinne, 21 Är fra Østfold

RUStelefonen svarer:
I fÞlge FHI er maksimalt anbefalt dÞgndose for Paracet er 4 gram. Du mÄ heller ikke ta hele dosen pÄ en gang- man mÄ vente minimum 4 timer mellom hvert inntak.  Dette er for Ä unngÄ forgiftning.
Du finner informasjon om hvordan du mÄ administrere Paracet i pakningsvedlegget, eller i Felleskatalogen. Dersom du er usikker pÄ hva som gjelder for deg mÄ du ta kontakt med fastlegen din.
Var du fornĂžyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spÞrsmÄl
Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spÞrsmÄl ved Ä lage et kodeord du senere kan sÞke med. Du fÄr svar sÄ fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngĂ„ Ă„ oppgi personopplysninger i ditt kodeord.
Send inn spÞrsmÄl
fant du ikke det du lette etter?
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngÄ Ä oppgi personopplysninger i ditt kodeord.