Blir ikke tatt på alvor

Jeg har riset meg i ca 17 år på opiater.. og jeg har hatt rusfrie episoder
Problemet mitt er at etter at jeg kom inn unfer nav gamle oslo så har livet mitt rette og slett gått til hælvete. Jeg får ikke hjelp og blir for det meste oversrsett (ikke hørt/tTt på alvor) hvor kan jeg henvenfe meg når nav ikke hjdlper
Mvh (anonymisert)

Kvinne, 35 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er leit å høre at du opplever å ikke bli tatt på alvor. Du skriver ikke hva du trenger hjelp med, så vi får dessverre kun gitt noen veldig generelle råd.
Pasient og brukerombudet kan hjelpe deg på følgende områder:
• Avklarer og svarer på generelle spørsmål om helsetjenester
• Tar imot informasjon om opplevelser du har hatt i møte med helsetjenesten
• Gir råd og veiledning om rettigheter du har som pasient eller bruker
• Informerer om fremgangsmåte ved søknad og klage
• Møter helsepersonell og saksbehandlere sammen med deg for å få svar på spørsmål du har i saken din
• Hjelper deg med å skrive klage om du trenger det
• Informerer om hva du kan gjøre om du har fått en pasientskade
• Informerer om hvor du kan henvende deg videre dersom vi ikke kan hjelpe deg
Dersom det er behandlingstilbud, eller andre tilbud i Oslo kommune du ønsker hjelp med finner du en oversikt over disse her.
Ønsker du å klage på NAV kan du gjøre det her.
Du kan også vurdere å ta kontakt med LASSO i Oslo, de tilbyr skadereduserende behandling til deg som er avhengig av opioider. De kan også gi annen hjelp og veiledning.
Hvis dette ikke var det du var ute etter er du velkommen til å skrive inn på nytt med litt mer informasjon om hva du trenger hjelp med.