Angrer på at jeg begynte på LAR, smerter og deppa

Jeg har sterke kroniske smerter i rygg og beina og noen måneder tilbake mista jeg følelsen i 2 av tåene min jeg har brukt opiater i tolv år og starta med subutex for et år siden det har hjulpet meg med rus suget men har fremdeles mye smerter og det får meg til og ville ta ting ved siden av og etter jeg startet i lar så vil ikke legen gi meg noe smerte stillende jeg har det verre nå en når jeg brukte opium og dolkontin pluss at jeg slitter med angst nå og det er jeg sikker på er fra suben jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg sover veldig lite og er veldig følsom for tiden jeg begynner og gråte av ingenting og er stort sett lei meg deppa når jeg står opp og mye tanker jeg føler at jeg gjorde dumt i og gå til lar og nåvet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Mann, 39 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du er i en fortvilt situasjon og at du er i tvil om hva du skal gjøre. Vi vet ikke om du har noen som følger deg opp eller som du kan snakke med om dette. I første omgang vil vi anbefale deg å ta dette opp med legen din og LAR-kontakten din for å se hva som kan gjøres for å bedre situasjonen din.  Dersom du ikke opplever å få den hjelpen du har krav på kan du ta kontakt med pasientombudet.
Vi anbefaler deg uansett å søke hjelp for det du sliter med psykisk. Snakk med legen din og be hen henvise deg videre til en psykolog, eller kontakt Retretten.