Abstinenser etter Subutexbruk

Hej! Jg sluttet på subutex april/Maj 2016.
Blev jævlig dumt i vinter og begynte ta 1-2 mg nasalt, illegalt i mitten av mars. Prøvd finna motivasjonen at kutta ut igjen, då den sprecken virkelig fått meg at må psykisk dårlig.
Den 30 juni (15 dagar sen) så tok det stopp. Fikk inget på noen dager og tenkte då kan jg lika gjerna kutta ut nå. Hvis jg klarade 48h så kan jg godt ta 24h til, o sen 24h til osv.
Det har som sagt nå gått 15 dager og jg føler meg totalt ødelagt. Kun vilja som gjør at jg klarer en dag i taket. (Også hjalp det sikkert at med vilje provocera og gjøre meg uvenn med han jg fikk det fra, brenne alle broar så at si)
Det har varit 2 helvetiska uker, og jg var virkelig ikke mentalt forberedt på at slutte sån rakt av, dessverre må jg hålla dette hemlig før nesten alla pga redsla før barnevernet (sønnen min er 15år. Hans mor er meget psykisk syk og jg fikk nylig alene foreldre omsorg,)
Så mitt spørsmål er i første hand, når snur det og jg kan begynne spise o drikke o sove som normalt igjen? Når blir magen bedre? Varit veldigt mye kvalme o oppkast.
Minner førvisso veldig om når jg sluttet i 2016, men då hade jg brukt høy dose i øver 10år og var fruktansvert syk i nermre 1 månad, fremst magen o kvalme. Trudde nok det skulle gå lit lettere at gå av fra 4 månader. Men opplever exakt samme plågor, mulig lit mindre intenst.
Er høyt motivert, og får/har fått benzos av fastlegen sen jg slutat første gang. Røyker og en del cannabis.
Føles som kroppen ikke skjønt ennå vad hjernan har besluttet (såklart ventet)
Men hvor lenge før kroppen begynner kunna ta emot næring igjen?
Kan ikke ta opp dette med fastlegen el familj ect. Må bare herda ut på egen hand.
Takknemlig før noe svar, fast selve spørsmålet nok var ganske upresist.
Mvh NN

Mann, 43 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke er helsepersonell og derfor heller ikke kan svare på medisinske spørsmål. Vi vet at lengden på abstinenser varierer fra person til person, og også er avhengig av faktorer som varighet på bruk, eventuelt blandingsbruk, fysisk form osv. Du skriver at du har vært gjennom dette før, så da kjenner du litt til prosessen. Ettersom det har gått 15 dager siden du sluttet, samt at du får benzodiazepiner og røyker cannabis, burde det stabilisere seg relativt snart, med tanke på søvn og kost.
Dersom du opplever at det ikke blir bedre, anbefaler vi deg å kontakte fastlege, til tross for at du i utgangspunktet ikke ønsker det. Det kan være sammensatte årsaker til at du har det som du har det, og det kan det være greit å finne ut av.