Tok mye Mdma og blir avslappet?

Hei. Eg tok mye mdma for noen år tilbake og eg ble pratsom, full av empati og sosial og våken. Nå tar eg mdma 1-2 ganger i året ca. Men de siste 5-6 turene blir eg så avslappet i hele kroppen at eg bare vil ligge med øynene igjen under dyna. Eg kose meg, men eg blir søvnig på en behagelig måte og mindre sosial. Selvom eg tar med andre. Lure på om det er unormalt? Eg klare også å sovne på mdma siden eg slappe av i alle musklene. Eg er så avslappet i kroppen mer en eg klare edru. Blir nesten en dyp medtitasjon/trance. Av de eg tar det med blir bare eg sånn.

Kvinne, 23 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke hvor store doser du tar nå, men flere av de effektene du beskriver kan oppstå ved store doser. Det er generelt ikke anbefalt å ta mer enn 120-140 mg. For de fleste er mindre enn dette nok.
Ser du på dette diagrammet, viser det hvordan de negative effektene av MDMA øker når dosene blir større enn 80-120 mg. Maks ønsket effekt/minimum negative bivirkninger ligger på doser ca 80-100 mg. Så vi fraråder deg og bruke høye doser av MDMA hvis du gjør det.
Alle rusmidler virker ulikt på ulike personer og slik er det også med MDMA. Noen vil feste og danse, andre vil ha en rolig kveld hjemme.