Hvor mange piller Sobril er for mange?

Hvor mange piller av sobril er for mange siden en venn av meg tok 4 piller av sobril pg er redd for at hu kan dø elns

Kvinne, 16 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen er ikke en akutt-tjeneste. Har du behov for øyeblikkelig helsehjelp, ring legevakt på 116 117 eller 113.
Hvor mange piller Sobril som er for mange kommer litt an på hvem som tar det, styrken på pillene og hva du mener med for mange. Fire piller Sobril er i seg selv normalt ikke nok for å dø, men har hun tatt andre rusmidler (f.eks alkohol), er risikoen høyere for overdose. Det som kan skje er at hun blir veldig trøtt og søvnig, eller får en motsatt effekt og blir hissig og hektisk, og våkner opp uten å huske noen ting. Hun bør uansett få legetilsyn dersom hun har tatt fire Sobril. Helsepersonell er de som kan høre med henne hvordan hun har det, og evt. gi riktig hjelp.