Hurtigtest for å teste at det man har faktisk er det man tror?
Hvor kan man kjøpe hurtigtest for å teste at det man har faktisk er det man tror? Takk

Kvinne, 17 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det finnes slike test-kits å få kjøpt på nettet. Slike tester egner seg best, som du skriver, til å bekrefte at «det man har faktisk er det man tror.» Her finner du omtale av slike tester. Du kan søke på disse produktene selv på nettet, f.eks. søk etter «test kits + navn på det stoffet du vil teste».
MERK, vi innestår ikke for kvaliteten på produkter i salg. Test kits er ikke forbudt å kjøpe, men vi vet at Tollvesenet i blant melder fra til politiet dersom de oppdager at mange slike tester er bestilt i posten.