Høyt engangsinntak

Hei. Jeg tok 39 x 1 mg Xanor (alprazolam) som et engangsinntak i kveld. Uka før dette tok jeg også et engangsinntak på 15 x 1 mg xanor. (Dette er de eneste gangene jeg har tatt xanor og har dermed «null toleranse» I medisinsk forstand, men jeg vet av erfaring så har jeg veldig veldig høy toleranse på alt Som kommer til benzodiazepiner derfor så høye doser på en gang. Dette er det eneste jeg har tatt av dette virkestoffet noen gang, og hvis jeg har lest riktig og forstått dette helt rett, så er i hvert fall dette virkestoffet som skal skilles ut av kroppen raskest med tanke på alle andre benzodiazepiner. (Utenom Zopiclone og Zolpidem selvfølgelig. Men så kommer spørsmålet jeg lurer på og det er om er det mulig for dere i rustelefonen når kroppen ikke er vant til stoffet over hodet, og kunne «anslå» en sånn noenlunde circa tid jeg burde belage meg på hvor mange dager/uker kan det gå før dette vill være 100% sikkert ut av kroppen. Og hvis det er enklere å kunne anslå en circatid og ta en råsjangs hva ville vært en eventuell råsjangs å satse på at det skal være ute av kroppen på det raskeste? Jeg forstår at dere ikke kan gi nøyaktige tall fordi deree
Er ikke medisinsk helsepersonell men det dere vet av erfaring er mer enn gode nokk svar for met. Tusen tusen takk på forhånd. Håper jeg får raskt svar. Dere er skikkelig flinke! Og er veldig glad denne anonyme tjenesten finnes!

Kvinne, 27 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akuttjeneste og det kan derfor ta flere dager å få svar på spørsmålstjenesten. Vi håper at det gikk bra med deg da dette en veldig høy dose som kan gi alvorlig forgiftning. Dersom du ikke har vært i kontakt med legevakta eller andre vil vi sterkt oppfordre deg å ringe dem så fort som mulig, tlf 116 117.
Vi vet ikke hvorfor du tok en så stor dose, men dersom du har det vanskelig finnes det hjelp å få. Et eksempel er Mental helse sin hjelpetelefon. Den er døgnåpen og gratis. Du når dem på tlf: 116 123.
Påvisningstiden for Xanor er normalt 4-7 døgn, men omdanningsstoffet hydroksyalprazolam kan påvises 1-2 uker. Som du selv nevner varierer dette fra person til person, men du kan i hvert fall ta utgangspunkt i dette.
Takk for gode tilbakemeldinger på tjenesten!