Er det farlig å ta molly over lengre tid?

Hvor farlig er det å ta molly over lengere tid? Klarer ikke å gå lenger enn en uke uten.
Og er det noen rehab steder i nærheten av Drammen som tar inn ungdommer uten at foreldrene får vite noe?
Om man drar til et rehab sted, kommer det på rullebladet at du har tatt dop?

Kvinne, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Ja, risikoen for skader knyttet til bruk av MDMA øker med hyppigheten. Spesielt viktig er det å ikke innta flere dager på rad. Ideelt sett bør det gå flere måneder mellom hver gang du tar det. Dette er først og fremst fordi kroppen og hjernen trenger tilstrekkelig med restitusjon fra gang til gang, men også fordi risikoen for overdose kan øke. Du kan lese mer om MDMA på våre faktasider.
Dersom du ønsker hjelp til å slutte med MDMA kan du ta kontakt med fastlegen, helsesykepleier eller Uteteamet i Drammen. Telefonnummeret dit er 959 16 555. Uteteamet er et lavterkeltilbud og de har taushetsplikt.
For at noe skal havne på rullebladet ditt må det foreligge en straffereaksjon, det er ikke noe automatikk i at rusbruk havner på rullebladet.