Vil til USA for å røyke cannabis, hva slags lovgivning gjelder?

Hei, jeg og mine venner planlegger når vi er voksne å dra til USA for å feriere der, og prøve cannabis. Jeg har prøvd hasj flere ganger, og det ble vanlig med 2-3 i uka i en periode helt til vi ble tatt og stoppa med det. Det jeg lurer på, er om man må være amerikansk statsborger for å kjøpe cannabis? Eller om man må være 21? Eller kan man kjøpe det i stater der det er lovlig i vanlige cannabis butikker uten å måtte trenge noe?

Mann, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi har ikke oversikt over den fullstendige cannabis-lovgivningen i de ulike statene i USA. Vi vet at cannabis-turisme til f.eks California og Colorado er stadig økende, og vi vil tro at det er ganske enkelt å finne ut av lovgivningen dit dere tenker å reise.
Vi anbefaler dere å undersøke hva slags lovgivning som gjelder dit dere ønsker å dra. Her er et eksempel på en nettside som tar for seg lovgivningen for turister i Colorado. I følge informasjonen på denne siden, kan også turister over 21 år kjøpe og bruke cannabis i Colorado, innenfor gitt lovgivning. (Obs: RUStelefonen står ikke inne for innhold på eksterne sider).