Satt bomskudd, tør ikke gå til legen min

Har sett ett bomskudd.har en har kul mellom uderarmen og overarmen.veit at dette kan være farlig pga infeksjon.men tør ikke nevne d før legen.for bruker aldri sprøyter. Og er i lar.så alt jeg har bygd opp blir ødelagt pga noe tull på fest.er d ett legekontor jeg kan gå på å få hjelp.uten at min lege får vite d? Kan ikke sitte å vente på å dø.håper på bra svar.

Mann, 31 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Det er viktig at du får en lege til å se på dette. Du kan forsøke å gå til en annen lege og be om vedkommende ikke sender over journalnotat til din fastlege. Vi vet ikke om dette er noe legen likevel kan gjøre dersom du ikke vil det siden du er i LAR, men du kan eventuelt på forhånd ringe og høre om det er en mulighet. Det er nærliggende å tro at du enklere får time hos en privatpraktiserende lege enn hos en i fastlegeordning. Det kan også være at det finnes en lavterskel helsetjeneste for injiserende rusbrukere i din kommune, dette kan du undersøke på internett eller kontakte oss så skal vi undersøke for deg.