Jeg har tatt 5-7g med Paracet på en dag flere ganger
Hei! Jeg har tatt 5-7g med Paracet på en dag flere ganger å lurer på hva dette kan gjøre med kroppen min?

Kvinne, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Dette kan være veldig farlig for deg, og du bør ringe lege eller legevakt så fort som mulig. Overdose Paracet kan føre til leversvikt og nyresvikt. Symptomene kommer etterhvert, og ikke med en gang. Kvalme, brekninger, magevondt er vanlige symptomer.
Vi vet ikke hvorfor du har gjort dette, men om det er for å skade deg selv eller forsøke å ta ditt eget liv, håper vi du heller snakker med noen om det som er vondt. Har du noen foreldre eller foresatte du kan snakke med? Eller noen andre i familien? Du kan snakke med læreren din, helsesykepleier, Helsestasjon for ungdom eller Kors på Halsen. Du kan også snakke med Mental helse 116 123 eller Kirkens sos 22 40 00 40 (de har også chat).