Hvor mange timer skal det gå etter inntak av 10 mg Stesolid for å kjøre bil?
hvor mange timer skal det gå etter inntak av 10 mg stesolid for å kjore bil

Kvinne, 55 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Her er hva veilederen (som legen din bruker) sier om bruk av diazepam/Stesolid:
«Forskriften har ikke krav om et minimum tidsintervall fra inntak av diazepam (f.eks. Stesolid) til kjøring kan skje. Spesielt diazepam har en betydelig sederende effekt. Legen må informere pasienten om hvordan legemiddelet skal brukes for ikke å være i strid med kravene til trafikksikker kjøring.»
Som du ser av teksten, legen din skal gi informasjon om hvordan legemiddelet skal brukes for ikke å være i strid med kravene.