Hvor lang tid tar det før jeg er sånn høvelig normal igjen

Hvis jeg har spist 2-3
2mg rivotril og røyker i tillegg, hvor lang tid tar det før jeg er sånn høvelig normal igjen.
Tok 4 Stykker dagen før også om det har noe å si

Kvinne, 19 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Det blir et generelt svar på dette. Det er fordi spørsmålet ditt er uklart. Du skriver først «Hvis jeg har spist 2-3», og denne setningen er ufullstendig. Vi vet ikke hva du mener. Det er også uklart hva du mener med «sånn høvelig normal». Høvelig normal er et veldig åpent uttrykk, det kan nesten bety hva som helst.
Rivotril har en makseffekt etter ca 2-4 timer og deretter avtar virkningen gradvis. Halveringstiden er lang, ca 30-40 timer. Det betyr at du kan ha Rivotril i blodet inntil 200 timer etter inntak av 2 mg. Påvsiningstiden i urin er omlag en uke.
Hvis det er cannabis du har røyket, så har det en virketid på 2-4 timer, noen ganger lenger. Påvisingstiden i blod etter enkeltinntak er ca 6-12 timer (men her er det en del variasjoner), og påvisingstid i urin er opp til en uke etter enkeltinntak (lenger ved hyppig bruk).