Har vært edru i 2 måneder, er Xanax veldig sterkt nå?
Jeg har vært edru i 2 månede nå og lurer på om xansx/ksalol er veldig sterkt nå

Mann, 18 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi er litt usikre på hva du spør om og hva du mener med «edru».  Spør du «Jeg har ikke drukket alkohol på 2 mnd., påvirker dette effekten av Xanax?» eller spør du «Jeg har ikke brukt Xanax på 2 mnd., virker det sterkere nå?». Svaret på det første er nei, på det andre ja (hvis du tidligere har brukt mye Xanax).
Det er generelt frarådet å samtidig ta Xanax/Ksalol og alkohol, men om du ikke har drukket på 2 måneder har du ikke noe alkohol i kroppen.
Vi vil anbefale deg å være forsiktig med å bruke Xanax eller andre lignende preparater. Disse er sterkt vanedannende, og om du fra tidligere har hatt problemer med avhengighet eller misbruk, kan du være ekstra sårbar for å bli avhengig av noe nytt.