Har tatt div. tabletter, hva gjør jeg nå?

hei! i går kveld tok jeg 8 paracet, 2 ibux, 21 magesyre tabletter og 20 alergitabletter + litt alkohol. natten til i dag var jeg svimmel, kvalm og måtte hente bøtte fordi jeg trodde jeg skulle spy, senere denne sagen følt jeg meg bare utslitt. jeg har sakt til foreldrene mine før at jeg har villet drepe meg selv men de bare «for noe tull» så de er ikke til hjelp. hva skal jeg gjøre videre nå? burde jeg kontakte legevakten eller legen eller??

Kvinne, 18 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Først må vi informere om at vi ikke er en akutt tjeneste, og det kan ta opp til 7 virkedager å få svar på innsendte spørsmål.
Vi synes du først skal ringe Giftinformasjonen på  22 59 13 00 eller legevakt på 116 117, og fortelle hva du har tatt. Det er vanskelig for oss å avgjøre om det er farlig, da du ikke skriver hva slags allergitabletter du har tatt, men det du har tatt er store mengder som du bør sjekke med en lege. Vi håper du kontakter de med en gang.
Vi håper at du i stedet for å prøve å ta ditt liv, at du tar kontakt med noen og forteller hvordan du har det. For det blir bedre, det er vi helt sikre på.  Og det er folk der ute som ønsker at du skal leve, og som kan hjelpe deg til å få det bedre.
Det er synd dine foreldre ikke tar det på alvor. Men vi tror ikke det betyr at de ikke bryr seg om deg. Er det noen andre i familien du kan snakke med? Eller kan du snakke med læreren din og be om hjelp? Du kan også snakke med Kors på halsen, Mental helse 116 123 eller Kirkens sos 22 40 00 40 (de har også chat).
Om du ikke ønsker å leve fordi du ikke har det bra hjemme, for eksempel på grunn av rusbruk, vold eller overgrep, kan du kontakte Alarmtelefonen for barn og unge.