Fant noen tabletter på rommet til jenteungen

Hei Hei. Fant noen tabletter på rommet til jenteungen…i en hvit konvolutt. Fargen er hvite, m delestrek, på den ene siden står det 10, på den andre siden står det AX. Formen er som en diamant, …har dere noe forslag til hva dette kan være? NN
(Spørsmålet er anonymisert. Red.)

Mann, 50 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Viser til samtale.
Vi har dessverre ikke funnet mer informasjon enn vi fant da vi snakket med deg. Vi har søkt på kriteriene du oppgir på https://www.felleskatalogen.no/medisin/identifikasjonssok uten å få treff. Det betyr at tablettene neppe er registrert i Norge. Du kan søke selv om du har noe mer informasjon.
Utover dette kan du søke på Google etter «pill identifier». Du kan også se om du finner noe liknende under et søk på https://www.ecstasydata.org/.
Du kan ta bilde av tablettene/ta med deg en og spørre på et apotek. Og, sist men ikke minst, du kan spørre din datter.