Er gateamfetamin farlig for meg?

Hei. Har vært i kreftbehandling siden november 2019. De første 4 mnd med cellegift hadde vært et helvetet om ikke det hadde vært for at jeg røyket hasj.( Men det går jeg ikke turt si til legene) Så det anbefales. Jeg har også ADHD og får amfetamin for dette. Det har vært helt ok for legene. Nå stråles jeg og har begynt på tamoxfien. Bivirkningene er store og jeg fungerer dårlig. Er slapp og sliten og kvalm. Men så forsøkte jeg bittelitt gate amfetamin i kaffen,- og vips var formen fin! Så nå orker jeg å være mer i aktivitet og får frisk luft. Føler meg enormt mye bedre.. Men Er det farlig? Rent medisinsk? Hilsen kreftsyk

Kvinne, 44 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke vurdere om det er farligere for deg og din helsetilstand å ta gateamfetamin enn det er for andre. Gateamfetamin har samme mulige skadevirkninger og bivirkninger som medisinsk amfetamin, i tillegg til en del andre risikoer på grunn av at det er fremstilt ulovlig og derfor kan inneholde diverse blandingsmidler eller andre rusmidler. Mengden og hyppighet har også noe å si, det er vanligere å ta større mengder gateamfetamin enn om man tar terapeutiske doser. Dette gjør at avhengighetspotensialet er adskillig større.