Er det farlig og inijsere magnesiumsulfat?og evt.hvor mye er farlig?I det siste når jeg har kjøpt amfetamin så har de blandet det med magnesiumsulfat,store deler av amfen inneholder det.Det visste jo jeg ikke selfølgelig etter og ha inijsert det,mye av det og da jeg ikke fikk noe rus så tok jeg enda mer.Så etter en stund ble jeg skikkelig dårlig.Synet mitt blir veldig slørete,blir veldig kvalm og armene ser mørbanket ut da det blir veldig hovent der jeg inijserer,armen blir veldig rød og varm.Jeg får kraftig hjertebank og får skikkelig vondt i beina.Hverfall hvis jeg står.Jeg er veldig redd for at det kan ha skadet kroppen.Kan det påvises på blodprøver hvis jeg har for mye av det?Jeg vet dere ikke er helsepersonell men jeg vet ikke hvem jeg skal spør,jeg tør ikke si det til legen.Er det noen andre jeg kan spør ang. dette hvis dere ikke har svaret på det?Setter pris på svar!

Kvinne, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Magnesiumsulfat er et salt som enkelte bruker for å blande ut amfetamin med. Inntak av magnesiumsulfat kan gi allergiske reaksjoner i form av elveblest. Det du opplevde er antagelig et resultat av amfetaminen og injiseringen, heller enn magnesiumsulfat, da dette er atskillig mer giftig for deg. Dersom du har blitt hoven og rød der du har insjisert, må du få en helsesjekk på det.
Vi er som du selv nevner ikke helsepersonell, og kan ikke ta en vurdering på dette. Dersom du ikke tør snakke med legen, kan du kontakte feltpleien i Oslo.