Bruker tramadol sammen med Ibux og Paracet – er dette farlig?

Hei bruker tramadol sammen med ibux og paracet er dette farlig? Har gått med tannpine og kun dette hjelper med smerter…tar disse hver 6 time

Kvinne, 40 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Hvor farlig denne kombinasjonen er, kommer helt an på hvor mye du bruker av hvert enkelt medikament (doser), hvor lang tid det pågår, bruk av andre ting som medikamenter eller alkohol, din allmenne helsetilstand osv. Kortere perioder med terapeutiske doser er neppe direkte farlig for en ellers sunn og frisk person.
Vi vil råde deg til å følge legens anvisninger for det hen har gitt deg resept på, og diskutere eventuell tilleggsmedisinering med legen, særlig dersom det er snakk om bruk over kortere perioder.