Tok Paralgin Forte og Panodil med 4 timers mellomrom
Kan jeg få en reaksjon på at Paralgin Forte og Panodil er blitt tatt med 4 timer mellom?

Kvinne, 49 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Først vil vi gjøre oppmerksom på at vi ikke er en akutt tjeneste, og at det kan ta opp til 7 virkedager å få svar på innsendte spørsmål.
Om du får en reaksjon ved at du tar Paralgin Forte og Panodil med 4 timers mellomrom, kommer an på mengden du tar. Begge medikamentene inneholder paracetamol, som i større doser kan være farlig. Paralgin Forte inneholder i tillegg kodein, som i seg selv kan utgjøre en overdosefare ved inntak av en viss mengde. Generelt bør du være forsiktig med å bruker flere medikamenter samtidig, med mindre dette er anbefalt av apotek eller lege.