Sønn som bor hjemme, tar amfetamin og er ustabil

Jeg har en sønn som nå bor hjemme og driver med å ta Amfetamin får å fungere i følge hain, men han driver å blander med( anabole) væske. Og får sinne utbrudd flere ganger i uka har dere noe skriv som kan fortelle hvor farlig dette er ? Han har tidliger bodd i eget rekkehus hvor hain for 3 års siden slo sundt alt hain eide av eiendeler, tak vegger dører.
Han bor hjemme hos oss nå og har slått sund mye med et balltre og er meget ustabil.

Mann, 31 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Dette høres ubehagelig og vanskelig ut ut for dere. Vi tror ikke et skriv hvor det står hvor farlig amfetamin er, vil hjelpe situasjonen deres. Det høres ut som om din sønn har problemer som han trenger profesjonell hjelp til å håndtere. Vi vet ikke hvor mye amfetamin han tar, men sier han at han tar det for å fungere, antar vi at han tar dette daglig og er avhengig. Å bli ustabil, voldelig, paranoid og også ha psykotiske episoder, er vanlig ved amfetaminmisbruk. Det er også symptomer på bruk av anabole steroider.
Vi antar at sønnen din er voksen. Vi vil anbefale deg å hjelpe han videre så han kan bo et annet sted. Ta kontakt med NAV eller kommunen og forhør dere om kommunale tilbud. Han bør også få hjelp for sine problemer, men det er han avhengig av å ville selv. Dersom han er truende og voldelig mot dere, bør dere ringe politiet (112) eller AMK (113).
Her kan du lese fakta om amfetamin.