Shroom og ecstasy etter hverandre, er det lurt?

Hei, jeg tokk en pille som innholdt shrooms for 3 dager siden og tenker å ta extacy imorgen, er det lurt? Me tanke på om jeg overbelaster hjernen? Og hvordan er det med toleranse?

Mann, 18 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akutt tjeneste, og det kan ta opp til 7 virkedager før du får svar på innsendte spørsmål. Håper det gikk bra med deg.
Lurt vil vi ikke si at det er. Det er ikke anbefalt å ta ulike rusmidler samtidig, fordi det kan gi uforutsigbar virkning. Med shrooms antar vi at du mener fleinsopp. Fleinsopp er ikke spesielt giftig for kroppen, men det kan ecstasy være. Både sopp og ecstasy kan gi ganske overveldende rus, noe mange synes er vanskelig å håndtere, både under rusen og i etterkant. Derfor er det best å ikke bruke denne type rusmidler ofte, og heller ikke samtidig.
Det er ikke anbefalt å bruke verken sopp eller ecstasy mange ganger på kort tid. Bruker du sopp flere ganger på rad over kort tid, vil du til slutt ikke oppleve særlig virkning av samme dose. Bruker du ecstasy mange ganger på kort tid, vil de positive virkningene avta, og du vil kunne oppleve å få mer bivirkninger samt angst og depressive symptomer. Det kan også være skadelig for indre organer å bruke ecstasy flere ganger på kort tid.
Les gjerne mer på våre sider om rusmidler.