Kan jeg dø av for mange ADHD-tabletter?
Jeg har ADHD jeg lurer på om vis jeg tar for mye av tablettene om jeg kan dø? Er skjekt og vite

Kvinne, 14 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Du må ikke ta mer enn det som legen har sagt du skal ta. Du kan ringe Giftinformasjonen (22 59 13 00) for spørsmål om overdosering.
Vi vet ikke hvorfor du spør oss om dette, men hvis du har det vanskelig er det viktig at du sier det til noen. Har du noen foreldre eller foresatte du kan snakke med? Eller noen andre i familien? Du kan også snakke med Helsestasjon for ungdom, lege eller en lærer. De kan hjelpe deg.