Jeg er en alkoholer, som har hvert litt av og på.

jeg er en alkoholer, som har hvert litt av og på. i flere år. har snakket med den tilleggere sjefen min om dette for fleree år siden. og hvert av og på etter dette . begynner på nytt. sakt det til mor og nå 6 mnd senere. lurer jeg meg, til å tro at jeg har kontroll . når jeg hvert jeg ikke har.
det. har sett mot den norske lenke, siden jeg bor i drammen. men vurderer om jeg må legges inn. hva er deres råd? (telefonnr. anonymisert)

Mann, 42 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi kan dessverre ikke ta kontakt med deg, da dette er i strid med vårt prinsipp om anonymitet. Dersom du har hatt problemer med alkohol i flere år, hatt flere forsøk på å slutte på egen hånd, men ikke klart å holde deg edru, så er vårt råd å søke hjelp. Mange har god nytte av dette. Den norske lenke eller AA er nyttig for mange, og kan gi mye motivasjon og støtte, men dette er ikke rusbehandling.
Om du skal legges inn eller om du skal ha annen type hjelp, er vanskelig for oss å avgjøre, dette kan du diskutere med din fastlege. For å få hjelp må du snakke med din fastlege, som kan henvise deg videre.
Det er bra at du har fortalt dette til noen i din nærhet, slik som din mor. Det er viktig å ha støtte.