Hvordan ta overdose for å avslutte livet?

Om jeg hadde ønsket å ta overdose for å avslutte livet hva burde jeg ha tatt og hvordan for å være sikker på at jeg ikke våkner og for å ha den mest behagelig avslutningen?

Mann, 24 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Dette er noe vi ikke ønsker å svare på, fordi vi ønsker ikke å bidra til at du avslutter ditt liv. Det er leit å høre at du har det så tungt nå at du ikke vil leve. Vi håper at du heller tar kontakt med noen og forteller hvordan du har det. For det blir bedre, og det er folk der ute som ønsker at du skal leve, og som kan hjelpe deg til å få det bedre.  Har du noen foreldre eller foresatte du kan snakke med? Eller noen andre i familien? Du kan snakke med legen din og be om hjelp, eller legevakt om du har konkrete selvmordsplaner. Du kan også snakke med Mental helse 116 123 eller Kirkens sos 22 40 00 40 (de har også chat).