Hvor mye diazepam er farlig?

Hei, hvor mye diazepam er farlig? Og hva slags ting er vanlig å kjenne når man tar det?
Har 4 stk med 5mg tror jeg og vet ikke hva jeg skal forvente og hvor mye jeg kan ta uten å dø

Mann, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Du må ikke ta mer enn det som legen har anbefalt deg. Du kan ringe Giftinformasjonen (22 59 13 00) for spørsmål om overdosering. Du kan lese mer om diazepam på Felleskatalogen. Diazepam gjør deg trøtt, sløv, og virker muskelavslappende.
Vi vet ikke hvorfor du spør oss om dette, men hvis du har det vanskelig er det viktig at du sier det  til noen. Har du noen foreldre eller foresatte du kan snakke med?  Du kan også snakke med Helsestasjon for ungdom, lege eller en lærer. De kan hjelpe deg.