Er det farlig å ta 6 Paracet?
Jeg veier 48kg og lurer på vist æ tar 6 tabeletter Paracet til sammen 3000mg er det farlig

Kvinne, 14 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Du må ikke ta mer Paracet enn det som er anbefalt din vekt og alder. Maks dosering for voksne og barn over 40 kg og over 12 år er 1-2 tabletter à 500 mg 3 ganger i døgnet. Du må ikke ta 6 tabletter samtidig.
Har du tatt for mye Paracet må du ringe til Giftinformasjonen(22 59 13 00) eller si det til en voksen.
Vi vet ikke hvorfor du spør oss om dette, men hvis du har det vanskelig er det viktig at du sier det  til noen. Har du noen foreldre eller foresatte du kan snakke med? Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen, Helsestasjon for ungdom eller læreren din. De kan hjelpe deg.