Skoleoppgave om hasj

Jeg har en skole oppgave om hasj, så jeg lurte på hva slags holdninger har hasj til samfunnet? hva slags verdier? er man avhengig av hasj? kan hverdagen bli styrt av hasj? Menneskesyn til hasj?

Annet, 17 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Dette er en skoleoppgave, og vi kan ikke skrive oppgaven for deg. Vi kan derimot tipse deg om at du finner mye informasjon om hasj i vår brosjyre om cannabis.
Når det gjelder holdninger, syn og verdier vedrørende hasjbruk kommer nok det helt an på hvem i samfunnet du spør. Noen er jo ganske positive til hasj, andre er ganske negative, mange er et sted derimellom. En stor endring som har skjedd på politisk nivå er Rusreformen- «Fra straff til hjelp». Kanskje du kan skrive noe om det i oppgaven din?