Røyke hasj i Amsterdam uten at det påvirker urinprøvene?

Hei, jeg tar urinprøver hos legen og lurte på om siden jeg skal til Amsterdam ganske snart(forhåpentligvis) om det er mulig for meg å røyke hasj der uten at det påvirker urinprøvene?

Mann, 20 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Dersom du lurer på om det er greit for legen at du røyker hasj i Amsterdam (ettersom det jo er lovlig der), til tross for at du går på urinprøver, må du nesten spørre legen direkte om det.
Dersom du lurer på om du kan røyke hasj i Amsterdam uten at det vil vises på prøvene, så kommer det an på: hvor mye du røyker, hvor sterk hasjen her, hvor høy forbrenning du har, og hvor lang tid som går fra røyking til neste urinprøve. Et enkeltinntak vil vanligvis være ute av urinen innen en uke, men høyere forbruk kan sitte noe lengre enn som så. Vi har en faktaside om cannabis i urin- og blodprøver som forklarer dette nærmere.